فصل 1 : مقدمه ای بر زبان C
- ورود به محیط کار و آشنایی با تاریخچه زبان C
- بررسی استانداردها و کلمات کلیدی
- بررسی ساختار بلاک ها و مترجم ها
- آشنایی با شکل کلی برنامه نویسی در C
- نحوه تعریف متغیر وآشنایی با انواع داده ای در زبان C
- بررسی متغیرها و عبارات محاسباتی در برنامه نویسی
- بررسی متغیرهای محلی و عمومی
فصل 2 : دستورات کنترلی در برنامه ها
- بررسی شرط ها و ساختار شرطی در برنامه نویسی
- بررسی دستورات ? , Else if
- آشنایی کامل با دستور Switch
- بررسی حلقه های تکرارFor وWhileوDo – while
- بررسی دستور Exit
- بررسی دستورات Continue , Goto
فصل 3 : توابع و نحوه استفاده از آنها
- بررسی توابع و معرفی آنها
- نحوه ارسال پارامتر ها به توابع
- نحوه تعریف آرگومانهای آرایه ای معین و نامعین
- نحوه ایجاد یک Pointer توسط آرگومانها
- بررسی عناصر موجود در تابع Main
- بررسی توابع بازگشتی از نوع Recursive
فصل 4 : پیش پردازنده ها در حالات مختلف
- آشنایی با مفهوم و انواع پیش پردازنده ها
- بررسی پیش پردازنده#defineو#includeو#error
#if , #endif , #elif , #else#ifdef , #ifndef
- پیش پردازنده های #undef , #line , #pragma
- بررسی ماکروها و پیش پردازنده های # , ##
فصل 5 : آرایه ها و مدیریت آنها
- آشنایی با آرایه ها و نحوه تعریف یک آرایه
- ایجاد یک آرایه برای حالت شمارشگر بودن
- نحوه ایجاد سری فیبوناتچی توسط آرایه ها
- نحوه مقداردهی اولیه در آرایه ها
- مدیریت آرایه های رشته ای از نوع String
- نوشتن یک برنامه برای تبدیل مبنای اعداد
فصل 6 : اشاره گرها در زبان C
- تعریف اشاره گر و عملگرهای آن
- اشاره به سایر اشاره گرها توسط یک اشاره گر
- مدیریت آرایه ها توسط یک اشاره گر
- مدیریت آرایه ها توسط اشاره گرها
- مدیریت حافظه توسط آرایه ها و اشاره گرها
- جمع بندی مطالب فصل درقالب یک پروژه عملی
فصل 7 : ساختمان داده ها در C
- ساختار داده ها ونحوه تعریف یک Structure
- مدیریت مقداردهی در ساختمان های داده ای
- نحوه استفاده از ساختار در محاسبات گوناگون
- ارتباط آرایه ها و ساختمان داده ها
- ساختمان های داده ای از طریق اشاره گرها
- نوع داده ای شمارشی در ساختمان داده ها
- بررسی قواعد استفاده از فیلدهای بیتی
فصل 8 : کاربرد ماوس در برنامه ها
- توابع اولیه در رابطه با استفاده از ماوس
- توابع مربوط به تعیین مختصات ماوس
- پروژه عملی جهت استفاده از توابع ماوس
- مشخصه های پرکاربرد ازعملکردماوس دربرنامه
- بررسی توابع مهم در وقفه INT 33
فصل 9 : گرافیک در زبان C
- آشنایی با مفاهیم اولیه در مبحث گرافیک
- نحوه دسترسی سریع به حافظه ویدئویی
- بررسی توابع گوناگون جهت ترسیم مستطیل
به شکل های مختلف
فصل 10 : آغاز برنامه نویسی در C
- مقدمه ای بر زبان C
- نحوه ایجاد یک پروژه جدید در محیط C
- تحلیل ساختار یک برنامه
- نگاهی مختصر به دستور Cout
- استفاده از namespace در برنامه نویسی
- توضیحات و نحوه اضافه کردن آنها در کدها
فصل 11 : مدیریت دستورات و عبارات
- بررسی عملگرهای حسابی
- بررسی عملگرهای پیشوندی و پسوندی
- بررسی انشعاب عملگرهای رابطه ای
- بررسی عدم صحت شرطهاوشرط های پیشرفته
- بررسی عملگرهای منطقی
فصل 12 : مدیریت برنامه ها توسط توابع
- تعریف تابع در زبان C
- نحوه نوشتن یک برنامه جهت تعریف تابع
- بررسی انواع متغیرهای محلی و سراسری
- بررسی تحریف توابع
فصل 13 : برنامه نویسی شی گرا در زبان C
- بررسی مباحث اولیه در شی گرایی
- نحوه تعریف و استفاده از کلاس ها و اشیا
- نحوه پیاده سازی متدهای کلاس
- بررسی مبحث سازنده ها و تخریب کننده ها
- بررسی نحوه پیاده سازی واسط ها و مدیریت آنها
- ایجاد کلاسهایی تحت عنوان اعضای سایر کلاس ها
فصل 14 : کنترل جریان برنامه در C
- نحوه کنترل برنامه توسط حلقه ها
- بررسی حلقه های For در حالات گوناگون
- بررسی تکمیلی حلقه های For
- بررسی دستور Switch در زبان C
- بررسی شکل متفاوتی از دستور Switch
فصل 15 : وراثت در برنامه نویسی
- آشنایی با مفهوم وراثت و مشتق شدن
- مباحث مربوط به خصوصی بودن و محافظت شدن
- بررسی مبحث وراثت با سازنده ها و مخرب ها
- نحوه ارسال آرگومان به سازنده پایه
- فراخوانی سازنده های چندگانه
- کاربرد وراثت های مجازی در قالب یک برنامه
- بررسی داده های عضو ایستا
- بررسی کلاس های سلسله مراتبی
- نحوه بررسی و پیاده سازی توابع مجازی
- بررسی مبحث وراثت پیشرفته