خرید طب سوزنی
نوشته شده توسط : mohammad

طب سوزنی


خرید طب سوزنی


دسته نرم افزار کاربردی زیردسته متفرقه

طب سوزنی یا Acupuncture شاخه ای از طب سنتی چین یا TCM (Traditional chinese medicine) می باشد .
طب سوزنی همانند بخشی از فرهنگ و تمدن چینی در نتیجه تبادلات فرهنگی در طول دوران از چین به سایر کشورهای جهان انتقال یافته است . بعنوان مثال در دوران جنگ بین ژاپن و چین که ژاپنی ها مدت 18 سال حاکم نظامی چین بودند، قسمت هایی از این طب به آن کشور منتقل شد که اکنون به عنوان طب فشاری یا شیاتسو در جهان شناخته می شود .

کشور کره نیز در اثر مجاورت با چین، نوع خاصی از طب سوزنی را در خود پرورش داده که به طب سوزنی سوجوک (sujok acu ) معروف شده است.
در طب غربی یا کلاسیک نیز از سالها قبل دانشمندان توجه ویژه ای به عوارض جانبی داروها و روش های جراحی و غیر جراحی نموده اند، به همین جهت از حدود 70 سال قبل سازمان های جهانی در صدد کشف راز درمانی طب سوزنی بر آمدند . در سال 1989 سازمان بهداشت جهانی (WHO) رسما طب سوزنی را برای بیش از چهل نوع بیماری به جهانیان و دانشمندان و اطبای همه کشورها معرفی نمود .
این سازمان- که معتبر ترین سازمان علمی و پزشکی دنیاست- طب سوزنی را به عنوان بی عارضه ترین راه درمانی برای درمان بیماری هایی اعلام نمود که طب کلاسیک با تمام پیشرفت های فعلی خود در درمان آنها عاجز می نمود .
بیماری هایی چون دیسک کمر ، آرتروز مفاصل مختلف مانند کمر، شانه ،زانو ، سردرد های میگرنی وعصبی و بعضی از بیماری های سلسله اعصاب همانند استرس ، افسردگی ، فلج عصب صورتی ، سکته مغزی ، بیماری های دستگاه گوارش مانند التهابات معده و روده تحریک پذیر ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) زخم های مزمن گوارشی ، ریفلاکس معده به مری و افزایش اسید معده ، بیماری های حساسیتی مزمن مانند کهیرهای مزمن ، آسم ، پسوریازیس، رینیت ، سینوزیت آلرژیک...



نکته قابل ذکر این است که طب سوزنی در این بیماری ها می تواند به صورت درمان اولیه و بدون مصرف دارو و یا به صورت درمان کمکی در تعامل با سایر تخصص ها عمل نماید . به هر حال مسئله جالب این است که پس از تائید طب سوزنی توسط (WHO) بسیاری از کمپانی های داروسازی معتبر جهان به مخالفت و تضعیف آن پرداختند که این مسئله هم اکنون نیز ادامه دارد، ولی آیا این تبلیغات می تواند روش درمانی چندین هزار ساله چینی ها را زیر سوال ببرد جای بسی تامل دارد .
اگر طبق نظریه سازمان بهداشت جهانی (WHO) طب سوزنی را روش درمانی کاملا بدون عارضه ای بدانیم آنوقت ارزش بی نظیر این درمان را در مقایسه با روش های درمانی بسیار پر عارضه داروئی مشاهده خواهیم کرد.
طب سوزنی از طریق وارد کردن سوزن های نازک مخصوص در نقاط مشخصی از بدن باعث تسکین درد ها و یا درمان تعدادی از بیماری ها می گردد. در رابطه با چگونگی تاثیر و کار طب سوزنی تئوری هایی وجود دارد . بعنوان مثال طب سوزنی رشته های عصبی را در عضله ها فعال می کند و این اثر سه مرکز نخاع مغز میانی ، هیپوفیز و هیپو تالاموس را برای ایجاد بی دردی فعال می سازد . این تئوری یکی از مکانیسم هایی را که توسط آن درد در بیماران آرتروزی کاهش می یابد را بیان می دارد.
البته طب سوزنی توسط مکانیسم های دیگری نیز عمل درمانی خود را انجام می دهد که هنگام طرح در هر مبحث مکانیسم مربوطه نیزشرح داده خواهد شد.





همه پزشکان بارها مشاهده کرده اند که اگر فرد بیماری به مدت طولانی از دارویی جهت درمان بیماری خود استفاده کند، پس از چندی عوارض داروهای مصرفی گریبانگیر وی خواهد شد .
به عنوان مثال بیماری که مبتلا به بیماری رماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید R.A) می باشد ، بدلیل تورم مفاصل به پزشک مراجعه می نماید . طبق علوم طب غربی موجود برای بیمار داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDS ) و نیز داروهای استروئید (که در ایران به کورتون مشهورند) تجویز خواهد شد . حال اگر به فهرست عوارض این داروها نگاهی بیندازیم به عمق فاجعه پی خواهیم برد ، چرا که در این داروها طیف وسیعی از عوارض دارویی را ایجاد می کنند ،از جمله ناراحتی های گوارشی، زخم و خونریزی معده ، نکروزکلیوی و نارسائی کلیه ، نارسائی و بالا رفتن آنزیم های کبدی ، اختلال در سیستم غدد درون ریز منجمله بیماری کوشینک ،چاق شدن و ورم کردن بیمار و بیماری های پوستی مثل آکنه...
این مثال نمونه بسیار خوبی است که علت تمایل شدید سازمان های بهداشت جهانی را برای استفاده از طب جایگزین در درمان بیماری های مختلف نشان می دهد . در این بین متفکران بین المللی از سالها قبل به این فکر افتادند که چگونه پزشکان چینی با جمعیت حدود یک و نیم میلیارد ی خود، اینگونه بیماری ها را با طب سوزنی درمان می کنند و پس از سالها تحقیق و تفحص به رازهای درمانی طب سوزنی پی بردند و آن را به اطلاع جهانیان رسانیدند .
هم اکنون اکثر جهانیان با "طب سوزنی " آشنا هستند و به اثرات درمانی آن پی برده اند و آن را به عنوان یک شیوه مناسب درمانی پذیرفته اند. حال این پرسش مطرح می شود که چرا در کشورعزیزمان ایران، طب سوزنی چندان شناخته شده نیست و رشد کافی و مناسبی نداشته است. پاسخ این سوال در سه نکته نهفته است:
1- عدم آشنایی مسئولان و پزشکان و دانشجویان با طب سوزنی
2- مداخله افراد غیر متخصص و استفاده غیر صحیح از این روش درمانی
3- عدم آگاهی مردم نسبت به طب سوزنی و کاربرد ان
دلایل فوق باعث شده است که طب سوزنی در کشور ما وضعیت خاصی پیدا کند ، بطوریکه باورهای مردم در این رابطه کاملا دو قطبی باشد، عده ای فکر می کنند طب سوزنی برای تمام بیماری ها مفید است و عده ای دیگر فکر می کنند که طب سوزنی اثرات درمانی برای درمان بیماری ها ندارد، البته هر دو تفکر ناصحیح است .





بیان کننده تفکر صحیح در این میان سازمان بهداشت جهانی (WHO) است که این طب را برای تعدادی از بیماری های بسیار شایع کاملا درمانگر ، برای تعدادی از بیماری ها ، روش درمانی جانبی در کنار روش های دیگر و برای بعضی از بیماری ها غیر درمانی ذکر می کند.
به امید روشنتر شدن چهره این طب بسیار مفید برای مردم ایران واینکه آنها نیز همچون مردم سایر نقاط دنیا از مزایای بیکران درمان با این روش بهره مند شوند

فروشنده: عصر نو ایران

قیمت: 4,500 تومان

درصد :20

خرید طب سوزنی

خرید آموزش کامل پرورش شترمرغ
خرید آموزش خرید و فروش در eBay





:: برچسب‌ها: خرید , طب , سوزنی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: